-
Бензиново задвижване.
Утвърден и готов за бъдещето.
От своето скромно начало, технологията зад двигателите с вътрешно горене се развива изключително бързо – към повече мощност и въртящ момент, но също така към по-голяма ефективност и намаляване на емисиите. Hyundai се утвърди като световен лидер във всички тези области.
Каква е разликата?
-
Бензиновите двигатели на Hyundai.
От 1-литров 3-цилиндров многоточков инжекционен бензинов двигател с 67 к.с. в новия i10, до 2.0 T-GDI двигателя с 280 к.с. в новия i30 N – бензиновите двигатели са налични в по-голямата част от моделите на Hyundai, включително хибрид и plug-in хибрид варианти. Това разнообразие гарантира, че бензиновите двигатели остават ефективен и удобен избор за повечето потребители.
- 1
Съвременна технология на двигателите: Smartstream.
‘Умните’ технологични решения за спестяване на гориво, подобряване на производителността и намаляване на емисиите са приложени във всеки етап на ‘Smartstream’ технологията, когато инженерите на Hyundai разработиха нашата най-нова технология за силови агрегати: потока на въздух и горивото, инжектирани в двигателя, и експлозивната му мощ, предавана към колелата чрез трансмисията.
-
Непрекъснато променлива продължителност на отваряне на клапаните (CVVD).
CVVD оптимизира както производителността на двигателя, така и икономията на гориво. Технологията за управление на клапаните регулира продължителността на отваряне и затваряне на клапаните спрямо условията на шофиране, постига 4% увеличение в производителността и 5% подобрение на икономията на гориво. Всичко това при намаляване на емисиите с 12%.
- 1
-
Двойно-инжекционна система (DPFI).
DPFI използва два инжектора за всеки въздушен вход, за да поддържа стабилно съотношение въздух/гориво в горивната камера, което също подобрява коефициента на рециркулация на отработените газове (EGR), подпомагайки икономията на гориво на двигателя. Чрез пулверизиране на капчици гориво, DPFI също така намалява емисиите на вредни твърди частици.
- 1
-
Интегрирана система за термично управление (ITMS).
ITMS регулира температурата на двигателя, като същевременно контролира отоплението и климатизацията на автомобила. Трехопортен клапан, разположен до двигателя, регулира потока на охладителната течност към радиатора, затоплителя на трансмисията и отоплителя. Клапанът не само се отваря и затваря, но и контролира количеството на потока от охладителната течност, като настройва оптималния модел на потока според текущото състояние на двигателя.
- 1
48V хибрид.
48V хибридно задвижване подпомага двигателя с вътрешно горене, добавяйки електрическа мощност по време на различните фази на шофиране.
-
Комфортно потегляне.
48V хибридна система е особено полезна в градския трафик, като Mild Hybrid Starter Generator (MHSG) подпомага двигателя при повторен старт след спиране в задръствания. Тя осигурява по-бърз и плавен старт на двигателя с допълнителен въртящ момент, използвайки енергия от 48V батерията.
- 1
-
Ускорение.
При ускорение, стартер генераторът подпомага двигателя с 4 до 10 kW мощност, в зависимост от заряда на батерията и натиска на педала на газта. След достигане на необходимата скорост, системата преминава в неутрално състояние, без да предава мощност. По този начин се намаляват емисиите на CO2 и консумацията на гориво.
- 1
-
Зареждане по време на движение.
При постоянна скорост, системата или работи на празен ход, или действа като генератор, който зарежда 48V батерия, в зависимост от състоянието на батерията.
- 1
-
Рекуперация.
При активно спиране или в режим на свободно въртене, въртящият се колянов вал задвижва стартер генератора, който рекуперира до 10-12 kW максимална мощност. Генераторът преобразува кинетичната енергия от спирането в електрическа енергия и я връща обратно в 48V батерията.
- 1
-
Start-stop и свободно тичане.
При неутрално движение на ниски скорости, функцията start-stop се активира. При скорости между 30 и 0 км/ч и без натискане на съединителя, двигателят се изключва напълно.
- 1