-
Електрическо задвижване с водородни горивни клетки.
Устойчиви и футуристични.
Автомобилите с водородни горивни клетки са на практика електрически превозни средства, които произвеждат своя собствена електроенергия от кислород и водород. Hyundai е първият производител, който започва масово производство на превозни средства с горивни клетки и продължава да бъде лидер в решенията за устойчива мобилност.
Как работи.
Когато водородът, съхранен в резервоарите, влезе в горивните клетки, той се разделя на протони и електрони. Потокът от електрони, създаден в горивната клетка, осигурява електричество, което задвижва електрическия мотор, а протоните реагират с кислородните молекули от въздуха, произвеждайки топлина и вода – единствените емисии.
-
Сърцето на FCEV.
Системите с горивни клетки, които генерират необходимата за задвижване електрическа енергия. За преобразуване на топлинната енергия в електрическа енергия системата се нуждае от четири части: пакет от горивни клетки, система за обработка на гориво, система за обработка на въздуха и система за управление на топлината.
-
1. Пакет от горивни клетки.
Тук се извършва химичната реакция между съхранения водород и атмосферния кислород. Пакета от горивни клетки се състои от стотици клетки, като всяка клетка включва електролитна мембрана, сепаратор и катализатор, горивен електрод и въздушен електрод.
-
2. Системата за обработка на горивото.
Тук водородът се прехвърля безопасно от водородните резервоари към пакета от горивни клетки.
-
3. Системата за обработка на въздуха.
Кислородът, необходим за реакция с водорода, се извлича от атмосферата. За да се запази пакетът от горивни клетки свободен от замърсители, постъпващият въздух преминава през система за пречистване, която го почиства от всякакви частици. Ето защо електрическите превозни средства с горивни клетки оставят след себе си по-чист въздух.
-
4. Системата за управление на топлината.
Високата температура би ограничила оптималната производителност и живота на пакета от горивни клетки. Системата за управление на топлината предпазва електролитната мембрана от излагане на такива високи температури.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
-
Безопасен и надежден.
Нашите водородни резервоари са изработени от въглеродни влакна, а вътрешната повърхност се състои от тънък полиамиден слой (найлон). Нашите инженери влагат огромни усилия в изграждането на надеждни водородни резервоари. Чрез внимателно тестване те постигат максимална безопасност за Hyundai FCEV.
- 1
-
Преобразуване на енергия.
Електромоторът преобразува електрическата енергия, произведена в пакета от горивни клетки и съхранена във високоволтовата батерия, в кинетична енергия. Както при хибридните и електрическите автомобили с батерии, рекуперативната спирачна система връща електрическа енергия обратно в батерията, когато водачът използва спирачките, като по този начин подобрява икономията на гориво.
- 1
Зареждането е бързо, безопасно и удобно.
Създаване на водородно общество.



Xcient
Ангажирани с водорода във всички видове транспорт.
Hyundai планира да разшири продажбите на товарни превозни средства с горивни клетки XCIENT в Европа, САЩ и Китай, тъй като търсенето на чисти транспортни решения нараства. За да подкрепи разрастващата се водородна екосистема, Hyundai изготви бизнес план за над 100 водородни зарядни станции в Швейцария, които ще бъдат достатъчни не само за товарни превозни средства с горивни клетки, но и за лични.
Заедно към бъдеще без емисии.
Hyundai Motor Company и H2Energy, заедно с 'H2 Mobility Association', поставят основите за устойчива флотилия от товарни превозни средства с горивни клетки в Швейцария. Тази екосистема ще бъде реализирана чрез сътрудничеството между производителите на водород, операторите на зарядни станции, логистичните компании и Hyundai.
