-
Наследство.
Прогресът не се случва случайно, той е оформен от историята.
В началото имаше мъж, решен да даде на своята страна и на децата си нова перспектива. Затова Chung Ju-yung основа Hyundai и това ни оформя и до днес.
Един мъж, мотивиран от идеята за по-добро бъдеще.
Като най-голямото дете на фермерско семейство от него се очаква да поеме стопанството заедно с шестте си по-малки братя и сестри. Въпреки това, той решава да търси възможности. Затова той напука дома си три пъти – последно през 1931 г. на 18 години – с надеждата да може да осигури по-добър живот на семейството си. Първият път, на 16 години, заедно с негов приятел достигнали до град Ковон и започнали работа като строителни работници, като по този начин Chung открил страстта си към гражданското инженерство. Всичко вървяло добре в продължение на два месеца, докато баща му не разбира за местонахождението на Chung и не го връща обратно. Вторият път Chung заедно с негов приятел биват предадени от непознат, който им обещава работа, но им взима всичките пари.
Успява да си осигури билет за влак до столицата, като продава една от кравите на баща си. След като пристига в Сеул, Chung таи надежда да започне кариера като счетоводител и затова се записва в местно счетоводно училище. Чете много за Ейбрахам Линкълн, който успява да направи име за себе си, въпреки че произхожда от бедно семейство. Два месеца по-късно баща му го намира и отново го връща в родния му град.
Обратно в родното си място, обаче бащата на Chung осъзнава неумолимото желание на сина си да види света – и накрая му позволява да замине. От 1935 г. нататък, Chung упорито работи в различни области – от работата на пристанище, товарейки камъни, до доставки на ориз, което го принуждава да се научи да кара колело. Благодарение на страстта му и непоколебимата визия, Chung става собственик на магазин в рамките на две години. Но тогава се появява още едно предизвикателство: търговията с ориз бива забранена в Корея.
През 1941 г. той отворя автосервиз в Сеул, като така за първи път се докосва до автомобилната индустрия. Дори в началото на 40-те години, компанията на Chung била бърза и ефективна, точно както Hyundai е и днес. По-късно той с гордост казва: „Ние ремонтирахме за само пет дни това, което отнемаше на други компании двадесет.”
В рамките на три години, броят на служителите се увеличава от 20 на 70, затова правителството решава да обедини бизнеса на Chung с металургичен завод, за да подкрепи военните усилия. През 1947 г. той започва своята пета дейност като основател на Hyundai Group, навлизайки в строителството. Като държавен изпълнител, неговата компания “Hyundai Engineering & Construction” става част от подмладяването на страната – което, разбира се, включва изграждането на пътища. Chung бързо осъзна, че ако “пътищата са вените на страната, автомобилите са кръвта, която тече в тях”. Chung, син на фермер, който никога не се страхува от пречки и започва от нулата, изиграва важна роля във възстановяването на Корея и превръщането й на първоначалната визия в реалност: “Ако някой ме попита какво е подтикващата сила зад Hyundai – това е стремежът към по-добро.” А какво се случило с продадената крава? Малко преди смъртта си, основателят Chung отплаща дълга си, като дарява на страната си 1001 крави в символичен жест – почит към обичания му баща, който прави всичко това възможно.


1967 - 1990
Ерата на автомобилното производство започва.
Hyundai Engineering & Construction е част от подмладяването на Корея в следвоенната епоха – което, разбира се, включва изграждането на пътища. Chung бързо осъзнава, че ако пътищата са вените на страната, автомобилите са кръвта, която тече в тях. Следващата стъпка в пътешествието е основаването на Hyundai Motor Company през 1967 г.
-
1967.
През 1967 г. е основана Hyundai Motor Company. Фабрика в Улсан бива завършена през 1968 г. Днес тя е най-голямото интегрирано предприятие за производство на автомобили в света, с годишен производствен капацитет от 1.6 милиона единици. С глобалния корабен флот Hyundai Glovis и собствен завод за стомана, Hyundai контролира цялата верига на доставка.
- 1
-
1968.
През 1968 г. Cortina е първият автомобил, успешно сглобен от Hyundai във фабриката в Улсан, в сътрудничество с Ford Motor Company. Hyundai поставя рекорд за най-бързо строителство на фабриките на Ford по света – за под шест месеца на фабрика.
- 1
Pony
Ерата на Pony.
Изразителен, елегантен, запомнящ се – Hyundai Pony Coupe е вечно актуален, точно като на премиерата си през 1975 г. След 46 години, първото поколение Pony с 4-ри врати бива разглобено и сглобено отново с изцяло нови технологии, аксесоари и обзавеждане. Присъединете се към следващото поколение Heritage Series PONY заедно с нас.
-
1975: Стартира Pony.
След успеха на Cortina и последващото й доминиране на европейския пазар, Hyundai решава да разработи собствен автомобил. През 1974 г. компанията наема Джордж Търнбул, бивш управител на Austin Morris.
-
Турински автосалон.
Той наема шест европейски инженери, включително дизайнер на каросерия, дизайнери на шасита, производствени инженери и тестови инженер. Заедно те създават Pony, който дебютира на Туринския автосалон през 1974 г.
-
Автомобил за хората.
С прякор ‘kukmincha’, или ‘автомобил за хората’, и с дизайн от Джорджето Джуджаро, компактният седан със задно задвижване е първият масово произведен автомобил от Южна Корея и дълго време е флагманският модел на Hyundai.
-
Експорт.
През 1976 г. Hyundai започва да изнася Pony в Чили, Аржентина, Колумбия и Египет. Европейските износи към Белгия и Холандия започват през 1978 г., а Гърция бива добавена на по-късен етап.
-
Разновидности.
Pony бива стартиран като седан, през 1976 г. е добавена версия пикап, а през 1977 г. - комби и през 1980 г. хечбек с 3 врати. Днес Pony Coupe продължава да радва любителите на класическите автомобили.
-
Heritage Series PONY през 2021 г.
През 2021 г. Pony хечбек с 3 врати бива преосмислен за 21-ви век. Създаден за експозиция в Hyundai’s Motorstudio Busan, Heritage Series PONY се отличава със своя характерен дизайн и силует с матово сребърно покритие.
-
Вдъхновение за бъдещето.
Оригиналното Pony служи като вдъхновение за 45, концепция за електромобил, която от своя страна води до награждавания IONIQ 5 – първият автомобил от нашата специализирана марка за електромобили.
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
- 6
- 7
Бърза експанзия и първите електрически автомобили и хибриди.
80-те години са времена на бърза експанзия за Hyundai, когато компанията се превръща в международен играч и започва да се състезава с традиционните производители на автомобили. През 90-те години Hyundai експериментира с редица електрически и хибридни превозни средства.
-
80-те години.
В период на бърза експанзия, първото поколение Hyundai Sonata бива представено през 1985 г. и през 1986 г. Pony Excel става първият модел на Hyundai, продаван в Съединените щати.
- 1
-
90-те години.
Първият изцяло електрически автомобил на компанията е прототипът Sonata EV, създаден през 91 г. Хибридно-електрическият FGV-1 бива представен на Сеулския автосалон през 95 г. Този автомобил разполага с технология за постоянно електрическо задвижване. През 98 г. започват разработки върху превозни средства с гъвкаво гориво, успоредно дейностите по електрическите превозни средства с водородни горивни клетки също биват стартирани в края на 90-те години.
- 1
-
1994.
Hyundai продължава да се развива и консолидира позицията си на водещ международен производител на автомобили. През 1994 г. компанията започва да оперира с новосъздаден R&D център в Германия. Той бива отговорен с цел да следи технологичните развития в Европа, както и за проектирането и инженерството на нови автомобили за европейския пазар. През септември 1997 г. Hyundai отваря първата си производствена фабрика на континента, в Измит, Турция. Това е най-дългосрочно работещото чуждестранно производствено съоръжение на Hyundai.
- 1


2000-2009
Трансформацията към световна марка.
В началото на новото хилядолетие, Hyundai започва да променя своя имидж с цел да се утвърди като световна марка, инвестирайки сериозно в качество, дизайн и производство. Първият SUV, SANTA FE, бива представен през 2000 г. и неговият успех води до появата на TUCSON през 2004 г.
2010-2021
От 2010 г. до днес: пионери в бъдещата мобилност.
На този етап все повече обръщаме внимание към екологично чистите превозни средства и технологии. През 2021 г., Hyundai обявява, че е в процес на постигане на въглеродна неутралност до 2045 г. чрез неутрализиране на CO2 емисиите на всички етапи от производството и експлоатацията. От 2035 г. всички нови модели Hyundai, продавани в Европа, ще бъдат или електромобили с батерия или електромобили с горивни клетки.
-
2013.
Представен през 2013 г., ix35 Fuel Cell е първият в света масово произведен автомобил с водородни горивни клетки. Неговото бързо зареждане и дълъг пробег, комбинирани с опазването на околната среда, предоставят значителни предимства за всички. През 2013 г. също бива основан и отборът на Hyundai Motorsport за Световния рали шампионат (WRC).
- 1
-
2016.
През 2016 г. Hyundai представя IONIQ, първият автомобил в света, предлагащ три електрифицирани варианта на задвижване – хибрид, плъгин хибрид и изцяло електрически. Името му произлиза от думите 'йон' и 'уникален'.
- 1
-
2017.
i30 N отбеляза премиерата на високопроизводителната гама Hyundai N. Изградена върху новото поколение i30, i30 N е разработена от самото начало, за да осигури максимално удоволствие от шофирането както в ежедневието на пътя, така и на трасето. Роден в Намянг и усъвършенстван на Нюрбургринг, N автомобилите са проектирани да се представят отлично – и да ви накарат да се усмихвате.
- 1
-
2018.
Универсален и изключително забавен за шофиране, изцяло новата KONA Electric е първият електрически компактен SUV в Европа. Този новаторски модел съчетава впечатляващ пробег с електрическо задвижване с дързък и просторен SUV дизайн – без компромиси.
- 1
-
2019.
Наречена 45, новата ни концепция за електрически дизайн, представена на автосалона във Франкфурт през 2019 г., отдава почит на един от най-иконичните автомобили в историята на Hyundai: Pony Coupe Concept. 45 предвещава нова ера в автомобилния дизайн на Hyundai, насочена към електрификация, автономни технологии и интелигентен дизайн.
- 1
-
2020.
2020 г. е рекордна година по отношение на нови модели и подобрения. Биват лансирани или обновени седем различни модела – или цели 20, ако включим всички варианти. Представянето на изцяло новия TUCSON завършва електрификацията на SUV флота. Сега, SANTA FE и TUCSON са налични като хибриди и плъгин хибриди. KONA разполага с хибрид и изцяло електрически вариант.
- 1


Някои обявяват. Ние действаме.
Докато някои марки автомобили просто обявяват устойчиви автомобили, ние вече имаме много автомобили с нулеви емисии "от ауспуха" на пътя. Като нашето следващо поколение електрическо превозно средство с водородни горивни клетки: NEXO и първият изцяло електрически субкомпактен SUV в Европа: KONA Electric. През 2021 г. стартирахме IONIQ 5: първото превозно средство, базирано на E-GMP, нашата специална платформа за електрически превозни средства – последван от седана IONIQ 6 през 2022 г.