-
Удоволствие и комфорт
Електрифицирайте шофирането си.
Плавни, тихи и супер пъргави, когато натиснете педала, електрическите автомобили са удоволствие зашофиране. Обикновено те са и по-просторни отвътре от конвенционалните автомобили поради факта, че не е необходим централен тунел за трансмисията.
Шофиране
Никой не е казал, че електрическата мобилност трябва да е скучна.

0-100 км/ч
Електрически срещу бензинов – кой ускорява по-бързо от 0 до 100 км/ч?
-
IONIQ 5 срещу KONA N.
IONIQ 5 (4х4 със 77,4 кВч, 325 к.с.) = 5,1 сек.
KONA N (2.0 T-GDI, N DCT, 280 к.с.) = 5,5 сек. -
KONA Electric срещу KONA.
KONA EV (204 к.с.) = 7,9 сек.
KONA (DCT, 198 к.с.) = 7,7 сек. -
IONIQ 5 срещу i30 N.
IONIQ 5 (4х4 с 58 кВч, 235 к.с.) = 6,1 сек.
i30 N (2.0 T-GDI, 6MT, 250 к.с.) = 6,4 сек. -
IONIQ 5 срещу TUCSON MHEV.
IONIQ 5 ( 58 кВч, 170 к.с.) = 8,5 сек.
TUCSON (1.6 T-GDI, iMT, 48V-мек хибрид 180 к.с.) = 9,4 сек.
- 1
- 2
- 3
- 4
Пространство и комфорт
Насладете се на повече вътрешно пространство и повече комфорт.


Преместете плъзгача


Звук и шум
По-тихи интериори за релаксиращо шофиране.
-
Различни честоти. По-малко шум.
Шумът, произвеждан от електрическия двигател и неговата скоростна кутия, е на по-високи честоти от традиционния двигател с вътрешно горене. По-високите честоти могат да бъдат блокирани по-ефективно с изолация, така че да можете да се насладите на по-тихо пътуване във вашия EV.
- 1
-
Шум от гумите.
Шумът от пътя и гумите ще бъде много подобен на нивата на шум от автомобил с двигател с вътрешно горене. Гумите за електромобили обаче са оптимизирани за търкаляне с минимално съпротивление и следователно могат да създават различни нива на шум чрез различни вибрации. Но като цяло нивата на шум, излъчвани от електрически автомобили, обикновено са много по-ниски.
- 1
-
Шумът от вятъра е фактор.
Тъй като електромобилите са оптимизирани за максимален пробег, въздушното им съпротивление обикновено е по-ниско от тази на автомобилите с двигател с вътрешно горене. Но шумът от вятъра все още остава доминиращият шум при висока скорост. В бъдеще замяната на страничните огледала с камери може да доведе до 7% намаление на аеродинамичното съпротивление и шума.
- 1
-
Други звуци се забелязват.
Интересното е, че тъй като няма шумен двигател и изпускателна уредба, ще сте склонни да чувате повече други „звуци“ в изцяло електрически автомобил. Например звукът от чистачките на предното стъкло или вентилаторите за парото и климатика стават по-забележими.
- 1
Електрическа музика – звукът на електромобилите.
Натиснете върху бутоните по-долу, за да изпитате сладкия звук на KONA Electric – от гледна точка на пешеходец извън автомобила.
По-тихи улици - електромобилите могат да помогнат за намаляване на шума.
-
Скорост от 0 - 30 км/ч.
Като цяло при постоянна ниска скорост електромобилите са с около 2-5 dB по-тихи от подобни автомобили с двигатели с вътрешно горене. Ако електрическите превозни средства използват предупредителни звуци за подобряване на сигурността на пешеходците, разликата е около 1 dB по-малка.
- 1
-
Скорости над 30 км/ч.
При по-високи скорости, започващи от около 30 км/ч, разликата в шума между EV и автомобилите с двигател с вътрешно горене намалява. Това е така, защото при по-високи скорости шумът от вятъра, както и шумът от гумите и пътя стават по-доминиращи от шума от двигателя.
- 1
-
Намаляване на шума за други типове автомобили.
Корпоративни автомобили като тежкотоварни камиони, микробуси за доставка и камиони за събиране на отпадъци имат най-голям потенциал за намаляване на градския шум. Тези видове електрически превозни средства са значително по-тихи в целия скоростен спектър в градския трафик. Същото важи и за мотоциклетите и скутерите.
- 1
В заключение:
Справедливо е да се каже, че електрическите автомобили предлагат по-тиха атмосфера в интериора от своите дизелови и бензинови братовчеди. А що се отнася до околната среда, електрическите автомобили са по-тихи в градските райони при по-ниски скорости в сравнение с колите с двигатели с вътрешно горене. И с увеличаването на броя на зоните с ниска скорост в градовете, електромобилите могат значително да намалят нивата на шум и емисиите от ауспуха в скоростния диапазон от 0 до 30 км/ч. Освен това по-тежките превозни средства като микробуси, камиони и автобуси с изцяло електрически задвижвания са значително по-тихи в целия скоростен спектър в градския трафик и предлагат дори по-висок потенциал за намаляване на нивата на шум и емисиите от ауспуха в градовете.