- Hyundai IONIQ 5 N поставя началото на нов сегмент при спортните електрически автомобили - фокусирани върху водача, посредством нови технологии и подобрени възможности на пистата.
- IONIQ 5 N е първата стъпка в стратегията за електрификация на N серията на Hyundai.
- IONIQ 5 N подсилва трите стълба на N производителността — Corner Rascal, Racetrack Capability и Everyday Sportscar — използвайки технологии, заимствани от моторните спортове.
- Corner Rascal: Подсилването на каросерията и шасито осигуряват по-висока устойчивост на усукване и усещане за директно управление, позволявайки вдъхновено от ралито двумоторно AWD завиване.
- Възможности на състезателна писта: До 478 kW / 650 PS с включен N Grin Boost, повишена издръжливост с водещо в индустрията управление на енергийна ефективност и регенеративно спиране.
- Everyday Sportscar: N e-shift и N Active Sound + дават усещане и звуци от шофиране на спортен автомобил с двигател с вътрешно горене.
- Сред многото ексклузивни характеристики на IONIQ 5 N са N Battery Preconditioning, N Race, N Pedal, N Brake Regen, N Drift Optimizer, N Torque Distribution, N Launch Control, N Grin Boost, N Active Sound +, N e-shift, N N Road Sense и Track SOC.
IONIQ 5 N е бъдещето на електрификацията на марката N и нов начин за феновете на спортните автомобили да наелектризират страстта си към шофирането на пътя и пистата.
Новият IONIQ 5 N олицетворява дългогодишния опит и експертиза на Hyundai в предлагането на висококачествена мобилност с фокусираните върху водача N модели. Марката N се завърна във WRC през 2014 г. и нейният последвал успех, даде на Hyundai печелившата формула, инкорпорирана във високопроизводителните Hyundai N автомобили. Този импулс продължава с електрификацията с наградения, базиран на E-GMP IONIQ 5 и осигурява перфектната основа за създаването на първия високопроизводителен EV на N.
Двумоторно AWD с управление, вдъхновено от рали спорта, подсилава възможностите за Corner Rascal
Вдъхновени от Световния рали шампионат, интегрирани задвижващи оси (IDA) се прилагат както отпред, така и отзад, и са подсилени, за да издържат на по-силен въртящ момент на електродвигателя, като същевременно намаляват неподресорената маса заедно с 21-инчовите алуминиеви джанти. Монтажът на двигателя и батерията е подсилен, докато предните и задните подрами са модифицирани за по-добра странична твърдост.
За подобряване на реакцията и обратната връзка от волана, кормилната колона на IONIQ 5 N е подсилена за подобрена твърдост. В допълнение, превозното средство разполага със специално настроена система N R-MDPS (електрически усилвател на волана, монтиран на рейка) с по-високо съотношение на управление и подобрена обратна връзка за въртящия момент. Тези подобрения водят до по-директно и комуникативно управление, което вдъхва по-голяма увереност на водачите.
N Pedal е разработен като решение за справяне с теглото и размер на електромобилите, като същевременно се цели постигане на характеристики на управление, наблюдавани в спечелилите шампионата i20 N WRC на Hyundai. Тази интелигентна софтуерна функция, е проектирана да осигури незабавна реакция при завиване и подобрена чувствителност на педала на газта. На основата на технология, използвана в регенеративната спирачна система на i-Pedal, N Pedal дава приоритет на бързото завиване пред енергийната ефективност.
Подобрена PE система, подобрено охлаждане на батерията и възможност за N Brake Regen Racetrack
Този мощен EV се възползва от няколко технически подобрения. Електрическите му двигатели се въртят до 21 000 RPM, осигурявайки 478 kW / 650 PS с включен N Grin Boost. Това е резултат от двустепенния инвертор с повишена енергийна ефективност за по-голяма мощност от новата 84 kWh батерия.
Няколко ексклузивни функции подпомагат производителността и представянето. N Grin Boost максимизира ускорението чрез увеличение на мощността за 10 секунди, а N Launch Control осигурява три различни нива на сцепление за възможно най-бързия старт. Track SOC (състоянието на зареждане) автоматично изчислява консумацията на батерията на обиколка.
IONIQ 5 N поставя нов стандарт за управление на температурата в тежките условия на състезателна писта. В сравнение със своите конкуренти, IONIQ 5 N може да се похвали с по-висока устойчивост на влошаване на мощността, причинено от високата температура — загуба на максимална мощност поради прегряване.
Подобрена е система за термично управление на батерията с увеличена площ за охлаждане, по-добър охладител на моторното масло и охладител на батерията. Независимите радиатори за батерията и двигателя увеличават максимално устойчивостта на IONIQ 5 N срещу влошаване на производителността преди и по време на интензивно шофиране на писта.
Преди шофиране водачът може да използва N Battery Pre-Conditioning, за да оптимизира клетките на батерията до най-ефективната температура, като избира между режим „Drag“ за бързо достигане на пълна мощност или режим „Track“, който оптимизира възможно най-ниската температура на батерията за повече обиколки. Функцията N Race допълнително оптимизира издръжливостта на EV на пистата, като дава на шофьорите по-директен контрол върху потреблението на енергия от автомобила. N Race прилага подход, заимстван от моторните спортове, за максимализиране на ресурсите за възможно най-бързи времена. Докато този тип промяна на настройките обикновено изисква екип от механици и оборудване, IONIQ 5 N го предлага с удобството на няколко натискания на бутоните.
За да отговорят на суровите изисквания за спиране на пистата Нюрбургринг, инженерите на Hyundai N проектират N Brake Regen, спирачна система, разработена специално за IONIQ 5 N. Тя предлага до максимум 0,6 G забавяща сила — водеща цифра в индустрията —и остава включена при активиране на ABS с максимум 0,2 G. Рискът от износване на спирачките поради относителната тежест на EV е сведен до минимум чрез максимализиране на регенеративната спирачна мощност, което води до по-ниска спирачна сила, приложена към механичните спирачки.
Безпроблемният микс между използването на N Brake Regen и хидравличните спирачки създава плавен и незабележим за водача преход.
N e-shift и N Active Sound +. - модерна технология, която дава усещането за смяна на предавките и емоционално забавление в ежедневен спортен автомобил
Като ежедневен спортен автомобил, IONIQ 5 N осигурява завладяващо усещане при смяна на предавките и емоционално шофиране чрез интегрирания N e-shift и N Active Sound +.
N e-shift осигурява усещане за контрол върху подаването на мощност и създава впечатление за превключване, докато N Active Sound + работи, за да достави не само футуристичен EV звук, но и подобни на ДВГ звуци на двигателя и изпускателната система.
За да осигурят по-добра „комуникация“ между водача и електромобила, инженерите на Hyundai N разработиха функциите N e-shift и N Active Sound +. Това води и до по-прецизен контрол от страна на шофьора върху динамичното шофиране на IONIQ 5 N.
Подобряващи производителността дизайнерски елементи, които вдъхновяват страстно шофиране
Екстериорът на IONIQ 5 N добавя много дизайнерски елементи, подобряващи производителността, като контрастиращи черни декоративни части и заден спойлер тип крило, които подчертават спортните аспекти на стандартния модел и максималиизират неговия потенциал за пистово шофиране.
Моделът N допълнително се отличава от стандартния IONIQ 5 с промяна на пропорциите. Той е с 20 мм по-нисък като цяло, с 50 мм по-широк в долната част, за да побере по-широки гуми и с 80 мм по-дълъг поради по-изпъкналия дифузьор.
Отпред има N Mask - графичен панел с функционална мрежа заедно с въздушна завеса и въздушни клапи за допълнително охлаждане. Лип спойлер минава през долната част на бронята, за да подчертае позицията на автомобила. Ексклузивният за EV N „Luminous Orange“ в долната част на черния капак на предната броня продължава покрай страничните прагове, придавайки на IONIQ 5 N вид, готов за състезателна писта.
Това впечатление е допълнително подсилено от 21-инчови алуминиеви джанти, които са с гуми с високо сцепление 275/35R21 Pirelli P-Zero - за подобрена возия и управление, както и по-добро сцепление при представяне на писта.