- Изцяло новият i20 N е най-новият спортен модел на Hyundai и вкарва гените на Hyundai WRC в гамата на i20
- Вдъхновен от рали автомобила i20 WRC, изцяло новият i20 N предлага всестранно спортно изживяване с изключителни двигателни характеристики и динамични иновации
- Задвижва се от ново поколение 1,6-литров турбо двигател с 204 к.с. и 275 Нм въртящ момент, съчетан с 6-степенна ръчна скоростна кутия
- С динамичен дизайн, както и специални функции, включително Launch Control и Rev Matching, i20 N допринася за цялостно изживяване, фокусирано върху водача
Hyundai Motor разкри най-новия си спортен модел, изцяло новия i20 N, горещ хечбек с възможност за състезателна писта, вдъхновен от рали автомобила i20 WRC. Както при другите модели на Hyundai N, той предлага радост от шофирането благодарение на ексклузивната си мощност на двигателя и динамичните иновации. Най-новият модел се присъединява към i30 N и i30 Fastback N сред спортната гама на Hyundai в Европа, за да задоволи ентусиастите, ориентирани към динамичното шофиране.
Корените на i20 N са в моторните спортове. Той е вдъхновен от i20 Coupe WRC, рали автомобил, базиран на силно модифицирана версия на шосейния Hyundai i20, и по този начин има същото тегло като минималното тегло, изисквано в FIA World Rally Championship (WRC). Моделът доведе Hyundai до успех: през 2019 г. Hyundai беше коронован за шампион при производителите на WRC, след като осигури четири победи през сезона. Към днешна дата Hyundai има общо 17 победи на най-високото ниво на международното рали състезание.
Безкомпромисен и мощен външен дизайн
Изцяло новият i20 N представя безкомпромисен и мощен външен вид, който да отговаря на неговото неразредено динамично изживяване. Външният дизайн на модела подчертава неговата същност, като комбинира елементи от рали наследството на Hyundai с най-новата дизайнерска идентичност на компанията Sensuous Sportiness, което създава емоционално привличане за шофьорите. Той добавя аеродинамично функционални форми към спортния и динамичен стил на базовия си модел, водещият в класа Hyundai i20, като 10 мм по-нисък пътен просвет.
Предната част е доминирана от броня с по-голям въздухозаборник за турбо двигателя. Широката радиаторна решетка с лого N се отличава с уникален модел, вдъхновен от кариран флаг. В долната си част е разположен акцентиращ спойлер в ярък Tomato Red цвят, който допълнително подобрява дизайна, ориентиран към скоростта. Този цвят се разпростира върху новите странични прагове и задната част, подчертавайки нейната ширина.
Отзад, отличителен вдъхновен от WRC спойлер на покрива засилва притискащата сила и подчертава аеродинамичния характер на изцяло новия i20 N, така че да е забавно да шофирате по всякакви пътища и да поддържате стабилен курс дори при високи скорости. Задна броня с вградени дифузьор-подобни елементи и триъгълна задна светлина за мъгла отразяват емблематичната форма на светлината, открита при i30 N и i30 Fastback N. В допълнение, голяма единична изпускателна система подчертава потенциала на двигателя и издава ненадминат спортен звук.
Други акценти в дизайна включват предни LED фарове, докато затъмнените задни светлини наподобяват черен диамант. Спортните характеристики на изцяло новия i20 N се подчертават допълнително от специалните му 18-инчови алуминиеви джанти със сиво матово покритие и спирачни апарати с лого N.
Интериорният дизайн предлага високоефективно пространство за шофиране
Вътре изцяло новият i20 N представлява динамично пространство за шофиране с множество специфични за N акценти. Това включва специални спортни седалки с вградена облегалка за глава, които са уникални за изцяло новия i20 N, както и N волан и N скоростен лост и спортни N метални педали. Черният интериор се отличава с акценти Performance Blue и изцяло чернен таван.
Дигиталното табло и AVN екранът включват функции като променливата светодиодна червена зона, която варира в зависимост от температурата на двигателното масло, и индикатора за времето на превключване, който показва на водача най-доброто време за превключване на предавките.
Турбокомпресор с висока мощност прави изцяло новия i20 N фокусиран върху забавлението при шофиране
Изцяло новият i20 N се задвижва от 1,6-литров двигател с турбо GDi с шестстепенна ръчна скоростна кутия (6MT). Този двигател е първият от ново поколение в европейски модел на Hyundai и осигурява максимална мощност от 204 к.с.и максимален въртящ момент от 275 Nm. Със своите 1190 кг тегло, точно както i20 Coupe WRC, съотношението мощност / тегло е едно от най-добрите в класа. Изцяло новият i20 N осигурява максимална скорост от 230 км / ч и може да ускори от 0 100 км / ч само за 6,7 секунди.
Двигателят предлага мощност, която осигурява бърза реакция и подобрено ускорение за още по-голямо забавление на пътя или на пистата. Мощността осигурява повече въртящ момент и мощност при по-ниски обороти в минута, като по този начин използва повече от потенциала на двигателя в ежедневни ситуации на шофиране. Изцяло новият i20 N поддържа максимален въртящ момент между 1 750 и 4 500 об / мин и постига максимална мощност между 5 500 и 6 000 об / мин. Това подобрява ускорението в средния и високия диапазон на скоростта и осигурява постоянно висока производителност в различни условия на шофиране.
Изцяло новият двигател i20 N разполага с ексклузивна турбо система, която се охлажда от интеркулер и циркулацията на водата на двигателя. 350-барна инжекционна шина под високо налягане осигурява атомизация на горивото, по-бърза реакция на двигателя, както и по-ефективно приготвяне на сместа.
Двигателят 1.6 T-GDi използва новата технология на Hyundai с непрекъснато променлива продължителност на клапаните (CVVD) и разполага с рециркулация на отработените газове при ниско налягане (LP EGR) за допълнителна оптимизация на горивната ефективност. CVVC регулира продължителността на отваряне и затваряне на клапаните в съответствие с условията на шофиране, постигайки подобрение в производителността и три процента подобрение на горивната ефективност.
Междувременно 6MT е усъвършенстван и подсилен специално за изцяло новия i20 N, за да се справи с по-високи обороти, въртящ момент и Launch Control, за да даде на своите шофьори динамично завладяващо шофиране. Изцяло новият i20 N може да бъде оборудван и с N Corner Carving Differential, механичен диференциал с ограничено приплъзване (m LSD), който използва механично управляван тип торсионни зъбни колела за контрол на предаването на мощност към предните колела. Той осигурява оптимално сцепление и подобрява сцеплението на всеки ъгъл за по-спортно и по-пъргаво каране.
Тръпката от шофирането
Изцяло новият i20 N е оборудван с редица специални функционалности за спортно изживяване, забавно за шофиране. N Grin Control System предлага на клиентите високо ниво на персонализация, с пет различни режима на задвижване: Normal, Eco, Sport, N и N Custom. Режимите на задвижване регулират параметрите на двигателя, електронния контрол на стабилността (ESC), звука на изпускателната система, управлението и трансмисията, за да ги оптимизират за различни условия на шофиране. В режим N Custom шофьорите могат да избират от настройки Normal, Eco, Sport и Sport + за всеки от споменатите компоненти, за да съответстват на предпочитанията за шофиране и пътните условия чрез „Spider diagram“ на екрана на AVN. За още по-спортно удоволствие от шофирането, електронният контрол на стабилността (ESC) може да се управлява на три етапа: включен, спортен и напълно изключен.
Подобно на i30 N, изцяло новият i20 N може да се похвали с набор от високоефективни функции за шофиране. Rev Matching синхронизира двигателя с изходния вал и има собствен специален бутон за активиране на волана. Това позволява по-плавни или по-спортни понижаващи предавки в зависимост от режима на шофиране. С Launch Control двигателят и контролът на сцеплението са оптимизирани за бързо ускорение от старт, точно като професионален състезател.
Изцяло новият i20 N ще бъде достъпен в цяла Европа от пролетта на 2021 година.
Технически данни
- Размери (мм) - 4,075 x 1,750 x 1,440 (междуосие: 2,580)
- Двигател - Gamma II 1.6 T-GDi
- Скоростна Кутия - 6-степенна механична
- Тегло (кг) - 1 190
- Мощност (к.с.) - 204
- Максимална скорост (км/ч) - 230
- Ускорение 0-100 км/ч- 6,7 сек