• Hyundai днес представя две състезателни концепции — RN22e и N Vision 74
• RN22e използва иновативната платформа Electric-Global Modular Platform (E-GMP) на Hyundai с дизайна на купето на IONIQ 6
• N Vision 74 е състезателен хибриден модел с водородни горивни клетки, вдъхновен както от Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, така и от концепцията Hyundai Pony Coupe от 1974 г.
• RN22e и N Vision 74 въплъщават спортната визия на марката Hyundai N към електрификация, въпреки че не е потвърдено за масово производство
Спортното поделенеи на Hyundai – N pазкрива своята визия за електрификация, за да демонстрира ангажимента на компанията към фокусирани в бъдещето технологии с нулеви вредни емисии. RN22e и N Vision 74 са вдъхновяващи примери за визията на N към електрификация. Тези две „подвижни лаборатории“ демонстрират амбицията на Hyundai да стане лидер в бъдещето с нулеви емисии.
„Подвижните лаборатории“ на Hyundai са мястото, където се тестват и проверяват усъвършенстваните технологии на компанията, за да ги приложи към бъдещи производствени модели. RN22e обединява изцяло новия IONIQ 6 и Electric-Global Modular Platform (E GMP) на компанията, като същевременно поставя нов стандарт във спортните електромобили. Междувременно N Vision 74 съчетава EV технология с усъвършенствана система за водородни горивни клетки, което го прави първата лаборатория за водородни хибриди на Hyundai N, която изследва „радостта от шофирането“ в ерата на електрификацията.
„Въртящите се лаборатории представляват непрекъснатото развитие на нашите най-модерни технологии. Този уникален подход ни прави готови за предизвикателствата на бъдещето, като ни дава възможност да се изпреварим до краен предел."
Както RN22e, така и N Vision 74 ще продължат да бъдат тествани и проверявани от инженерите на Hyundai, така че бъдещите сериини втомобили N да могат да бъдат оборудвани с техните напреднали технологии.
Визията на Hyundai N към електрификацията
От пускането на първия си спортен сериен автомобил през 2017 г., Hyundai i30 N, N разшири границите на производителността, за да помогне на клиентите да открият колко забавно може да бъде шофирането. Твърдението на марката е „Никога просто не шофирайте“, защото придвижването от А до Б никога не трябва да е скучно. Дори в електрическото бъдеще марката N следва трите си стълба: хулиган в завоите (стегната, идеално балансирана машина за завиване), възможност за състезателната писта (всички модели N са създадени да се представят директно на пистата) и ежедневен спортен автомобил (за всеки и всяка нужда, не просто следете дни и магистрали).
„N се движи напред, за да постави нови стандарти в устойчивата висока производителност. С ентусиазъм започваме тази нова глава на електрифицирана висока мощност и ще преследваме тази цел, като използваме нашата креативност, инженерен опит и състезателен дух.“
Представяме ви RN22e, поглед към предстоящия EV N
RN22e предлага пакет, готов за състезателна писта, като усъвършенства и оптимизира водещата на пазара платформа E-GMP на Hyundai и го пакетира в базиран на IONIQ 6 рационализиран дизайн. Като първата подвижна лаборатория на Hyundai N, базирана на E-GMP, RN22e показва визията и посоката на електрифицираната марка N, като същевременно отваря възможността за спортне EV модел в бъдеще. Концепцията получи името си, защото е подвижната лаборатория на марката N, разработена през 2022 г.
RN22e е тестван, за да увеличи максимално трите стълба на производителността на N, започвайки с „хулиган в завой“. N развива способности за завиване от пускането на марката и предоставя e-LSD. RN22e повишава максимално сцеплението в завой дори с неизбежно по-голямо тегло, като изследва векторизирането на въртящия момент чрез двоен съединител. Освен това, 3D отпечатаните части намаляват теглото и запазват твърдостта за по-добра атака в завоите. Оборудван с AWD, RN22e осигурява оптимизирано разпределение на въртящия момент според различните режими на задвижване, което позволява на водачите да избират силата на въртящия момент на предните и задните колела.
За да подобри възможностите на RN22e за състезателна писта, N се фокусира върху охлаждането и спирането, за да подобри издръжливостта. RN22e осигурява оптимизирани за писта настройки, за да позволи на клиентите да се насладят на веригата без намаляване на мощността. Наличието на четирибутални спирчани апарати и 400-милиметров хибриден диск позволява на RN22e да издържи теглото на своята силова електрическа (PE) система. Освен това, Hyundai N ще използва RN22e, за да проучи как да осигури динамично движение с регенериращо спиране, което прецизно контролира отклонението от посоката на движение и атаката в завой.
Тъй като Hyundai N разработва и проверява най-съвременните технологии за прехвърляне към спортните модели на N, RN22e играе важна роля като подвижна лаборатория за предстоящите модели EV N. Знаейки какво въодушевява ентусиастите, N разработва нови функции, като емоционалното шофиране за електрифицираните модели. RN22e осигурява N Sound+, който генерира звук от вътрешните и външните високоговорители, за динамично усещане при шофиране. В допълнение N e-shift интегрира вибрациите и усещането за превключване с N Sound+. Тъй като това е подвижна лаборатория, в която Hyundai N непрекъснато разработва модерни технологии, тези емоционални изживявания при шофиране ще бъдат доразвити в различни типове чрез RN22e, така че шофьорите да могат да изберат всичко по свой вкус.
Чрез адаптиране на новия дизайн на IONIQ 6, RN22e ще използва аеродинамичните характеристики на новия модел. За да увеличи максимално производителността, Hyundai N добавя детайли, вдъхновени от моторните спортове. Чрез нисък пътен просвет и подчертана странична линия, Hyundai N постига дизайн с широка и здрава пътна осанка. Запазвайки дизайна на IONIQ 6, долната броня е проектирана да бъде спортна, излъчваща неочакван чар. С тази функционална естетика RN22e може да подобри своето охлаждане и аеродинамика.
RN22e спецификации:
Купе | Размери | Д / Ш / В // Междуосие (㎜) | 4,915 / 2,023 / 1,479 // 2,950 |
Ел. Система | Двигател | Макс. мощност (кВ) | 430 кВ (комбинирана) |
Макс. въртящ момент (Нм) | 740 Нм (комбинирана) | ||
Батерия | Капацитет (кВч) | 77.4 кВч 400V / 800V възможност за бързо многократно зареждане |
|
Време за зареждане | Под 18 мин. (10% → 80%) | ||
Динамика | Макс. Скорост (км/ч) | Над 250 км/ч |
Представяме ви N Vision 74
Вдъхновен от наследството на Hyundai Motor, N Vision 74 е високоефективна лаборатория за хибридни водородни горивни клетки, която подчертава лидерството на компанията в технологията за устойчива мощност. N Vision 74 е вдъхновен както от технологията, така и от дизайна, вкоренен в устойчивата визия на N, обявена през 2015 г., и страстта на Hyundai към висока мощност от 1974 г. насам.
По отношение на дизайна, N Vision 74 отдава почит на концепцията Hyundai Pony Coupe от 1974 г., която е разработена от легендарния автомобилен дизайнер Джорджето Джуджаро. След това концепцията е вградена в прототипи за първия сериен спортен автомобил на Hyundai. Въпреки че в крайна сметка не можа да стигне до производство, дръзката визия даде тон на цялата компания.
N Vision 74 наследи чистата повърхност, динамичния пропорционален профил и уникалната В колона от концепцията Pony Coupe от 1974 г. Дизайнерското наследство на Hyundai отговаря на ерата на електрификацията с висока мощност, за да оформи N Vision 74. В допълнение осветлението Parametric Pixel осигурява футуристичен разцвет.
N Vision 74 издига дръзкото отношение на концепцията Pony Coupe в бъдещ дизайн на Hyundai, като същевременно преосмисля интериора като пространство за забавление, без да губи чистата архитектура на концепцията Pony Coupe. Той е оборудван с ориентиран към водача кокпит със смесица от наследствени елементи и модерен дизайн, като дигитално табло и аналогови бутони.
С размери 4952 мм дължина, 1995 мм ширина и 1331 мм височина при междуосие 2905 мм, това е първата състезателна лаборатория, изградена върху най-модерната система с водородни горивни клетки, създавана някога от Hyundai N. Но това не е първият път, когато N се занимава с технологията на горивните клетки. N Vision 74 също е вдъхновен от концептуалния автомобил Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, който беше представен през 2015 г. с лансирането на марката N, за да представи бъдещето на високата производителност, базирана на водород.
Само седем години по-късно Hyundai N представя N Vision 74, насочвайки погледа си още по-далеч, като реализира страстта си към „радостта от шофиране“ и въображението. Инженерите на Hyundai разработиха хибридна структура на батерия-електричество в комбинация с FCEV система, която е поставена в изцяло ново оформление. Чрез наличието на система с горивни клетки и електрическа батерия, захранваща N Vision 74, ефективността на охлаждане е подобрена, докато двата различни източника на енергия могат да се използват в зависимост от различните условия на шофиране. Тази фино настроена система позволява по-добро векторизиране на въртящия момент от двата двигателя отзад, което позволява прецизно и бързо реагиране при завиване. Освен това, N Vision 74 изследва баланса между производителност и охлаждане с триканална охладителна система.
Технологията с висока производителност е напълно интегрирана в дизайна, за да изпълни изискванията за управление на топлината на FCEV. С такава функционална естетика, N Vision 74 изследва баланса между най-съвременните технологии и емблематичния дизайн. Заедно с възможностите за дълъг обхват и бързо зареждане с гориво, N Vision 74 гарантира удоволствие от шофирането с устойчив източник на енергия чрез прилагането на авангардни технологии.
Vision 74 спецификации:
Купе | Размери | Д / Ш / В // Междуосие (㎜) | 4,952 / 1,995 / 1,331 // 2,905 |
Ел. Система | Двигател | Макс. мощност (кВ) | Над 500 |
Макс. въртящ момент (Нм) | Над 900 | ||
Батерия | Капацитет (кВч) | 62.4 кВч 800V възможност за бързо зареждане |
|
Hydrogen | Обем на резервоара | 4.2 кг | |
Горивни клетки | 85 кВ (макс. 95 кВ) | ||
Време за зареждане | 5 мин. | ||
Динамика | Макс. Скорост | Над 250 км/ч | |
Пробег | Км | Над 600 |
История и бъдеще на подвижните лабортории на Hyundai
През 2012 г. Hyundai стартира Project RM, за да покаже своя опит в разработването на нови технологии и иновации. Чрез този проект компанията разработва и свързва нова високопроизводителна технология от моторния спорт с бъдещите N модели. Името на проекта се отнася до конфигурацията на задвижващия механизъм „Racing Midship“ на прототипа N на модела „Racing Midship“. Основната разлика на този дизайн осигурява идеален баланс на управление и пъргавина.
От създаването си, серията RM прогресивно се разви, за да включва RM14, RM15, RM16 и RM19. Платформата RM улеснява инженерна подвижна лаборатория за тестване на високоефективни технологии, докато е на пътя при всякакви скорости и условия на шофиране. Подложени на прогресивно задълбочени тестове, RM моделите валидират усъвършенствани технологии, наблюдават ефективното им повишаване на производителността и ги подобряват за приложение в бъдещи N модели.
Преди две години Hyundai представи следващото поколение електрифициран спортен автомобил RM20e Racing Midship. В рамките на серията RM, RM20e беше първият високопроизводителен BEV. За първи път Hyundai успя да приложи потенциала на силовите агрегати с нулеви емисии в своите спортни автомобили.
Hyundai N разкри новата серия подвижни лаборатории под друго име, за да постави новия стандарт за следващо поколение висока производителност. Тъй като марката N продължава да преследва трите си стълба, RN22e и N Vision 74 се тестват, за да увеличат максимално възможностите на състезателната писта, характеристиките на всекидневния спортен автомобил и характеристиките на „хулиганин в завоите“. N ще остане верен на своята философия и в ерата на електрификацията.
Като първа голяма стъпка, първият електрически N на Hyundai Motor, IONIQ 5 N, ще излезе на световния пазар през 2023 г. Повече подробности за първия EV N ще бъдат разкрити по-късно.