- Hyundai N ще се състезава в 24-те часа на Нюрбургринг. Защитаващи титлата си световни шампиони, заедно с екипажи от Европа, Северна Америка и Китай, се стремят да повторят победата си в клас TCR.
- Hyundai N разкри специално оборудван IONIQ 5 N TA (Time-Attack) за 24-те часа на Нюрбургринг, чиято цел, заедно с масовия IONIQ 5 N, е подобряване рекордите от изкачването на Пайкс Пийк в Колорадо.
- Hyundai N обяви партньорство с Gran Turismo на Нюрбургринг
„Развълнувани сме да се завърнем на 24-те часа на Нюрбургринг с пилоти от Европа, Северна Америка и Китай, показвайки развитието на нашата програма за моторни спортове по целия свят“, каза Тил Вартенберг, вицепрезидент и ръководител на N Brand и Motorsport в Hyundai Motor Company . „Ние инвестираме в бъдещето на моторните спортове с нашия първи електрически представител на Пайкс Пийк и сътрудничество с Gran Turismo. Страстта към моторните спортове продължава да бъде в основата на Hyundai N, докато смело вървим напред. “
Hyundai N ще участва с три автомобила в TCR на N24
Hyundai N се завръща към Нордшлайфе с три автомобила ELANTRA N TCR, преследвайки четвърта поредна победа в класа.
Пилотите от три континента, включително защитаващите шампиони в класа, се състезават под номер #830, #831 и #832. Екипажът №830 на Микел Азкона, Марк Басенг и Мануел Лаук се завръща, след като спечели победи в клас TCR през 2022 и 2023 г. Басенг и Лаук също спечелиха класа TCR на N24 през 2021 г. по време на дебюта на ELANTRA N TCR.
Отборът #831 се завръща през 2024 г. с пилоти Мейсън Филипи, Хари Готсакър, Марк Уилкинс и Брайсън Морис, а 832 се управлява от звездите на TCR China Мартин (Хонгвей) Цао, Рейни Хе, Анди Ян и Джан Жен Донг. Cao е действащият шампион от националните серии за 2023 г.
Освен ELANTRA N , в клас клас VT2 с предно предаване участие ще вземе и отборът на Hyundai Driving Experience с i30 Fastback N. Екипажът за 2024 г. включва миналогодишните победители, включително Маркус Уилхард и Майкъл Борер, журналистът-състезател Йенс Драле и корейският младши пилот Гюмин Ким, който демонстрира таланта си, като спечели фестивала Hyundai N и помогна на своя отбор да достигне подиуми в своя клас на първите две състезания от NLS за сезона.
Hyundai N се завръща на Нюрбургринг Нордшлайфе с една единствена цел - четвъртата си поредна победа в клас TCR в състезанието 24 часа на Нюрбургринг (N24).
IONIQ 5 N TA Spec демонстрира всепризнато EV майсторство
Днес, на откриването на 24-те часа на Нюрбургринг, Hyundai Motor представи IONIQ 5 N TA Spec. Два от тези специално оборудвани модела се присъединяват към два производствени автомобила IONIQ 5 N за 102-то международно изкачване на Пайкс Пийк в Колорадо (PPIHC), САЩ на 23 юни 2024 г.
650 PS IONIQ 5 N TA Spec е проектиран да подчертае силните страни на производствената спецификация IONIQ 5 N, без да променя фундаментално автомобила. По-специално, стандартната високоефективна PE система е пренесена. Hyundai N е избрал да използва N Active Sound+ с модифицирани високоговорители (над 120 dB), за да подобри обратната връзка към водача и да замени сирените, типични за електрическите състезателни коли Pikes Peak.
За да се адаптира колата за Пайкс Пийк, са проектирани нови амортисьори, спирачки със спецификация за моторните спортове, 18-инчови слик гуми и уникален аеродинамичен пакет с висока притискаща сила. Допълнителните подобрения на безопасността включват седалка Recaro Pro Racer SPA Hans, шестточков предпазен колан Sabelt Hans, защитна клетка със спецификация PPIHC и система за гасене на пожар EV.
В PPIHC, двата модела IONIQ 5 N и двата модела IONIQ 5 N TA Spec ще направят изтощително изкачване по извиващо се трасе от 12,42 мили (20 км), което се изкачва над 4700 фута (1438 метра) до върха на Пайкс Пийк. Те ще се изправят пред 156 завоя, бързо променящо се време и условия на голяма надморска височина, които могат да засегнат както водачите, така и авомобилите.
Двата автомобила IONIQ 5 N TA Spec ще бъдат управлявани от Робин Шут, четирикратен цялостен победител на Пайкс Пийк и настоящ носител на титлата „Кралят на планината“, и Дани Сордо, испански пилот от световния рали шампионат за Hyundai Motorsport. Производствените модели IONIQ 5 N ще се управляват от Пол Даленбах, 11-кратен победител в PPIHC и трикратен Крал на планината, и Рон Зарас, новобранец в PPIHC и най-новият член на екипа.
Hyundai Motor се състезава за първи път в PPIHC през 1992 г. Род Милън спечели в клас 2-Wheel Drive Showroom Stock с време 13:21.17, управлявайки Hyundai Scoupe, оборудван с тогавашния нов двигател на компанията с турбокомпресор с двоен разпределителен вал от серия Alpha.
Hyundai N с планове за сътрудничество с Gran Turismo
Hyundai N обяви, че планира сътрудничество с Gran Turismo (GT), популярната поредица от видео игри със симулационни състезания, създадена за конзоли PlayStation.
Hyundai N има дълга история с Gran Turismo с Hyundai N 2025 Vision Gran Turismo, представен през 2015 г. И този път Hyundai N и Gran Turismo ще си сътрудничат отново за различни симулационни състезания, включително участие в Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC). Повече подробности ще бъдат обявени по-късно през годината.
Междувременно посетителите на щанд 24 на Hyundai могат да се насладят на 10 симулатора Gran Turismo и да се включат на място във виртуална надпревара по време на 24-те часа на Нюрбургринг.
IONIQ 5 N TA (Time Attack) technical specifications | ||
PE System | Production specification IONIQ 5 N PE system including: - Motor: Front 166 kW / 226 PS, rear 282 kW / 383 PS (Total: 609 PS / 650 PS with boost) - Battery: 84.0kWh - Inverter: Silicon carbide two-stage inverter |
|
Charging system | Production specification IONIQ 5 N charging system including: - 800V, 400V multi-charging system - Maximum charging speed: 350 kW - Charge time: 10-80% in 18 minutes (under optimal conditions) |
|
Шаси | Three-way adjustable dampers Ride height and camber adjustable |
|
Екстериор | eN1 body modified with PPIHC-specific aerodynamic package | |
Wheels | 18-inch 11J forged racing wheels | |
Гуми | 18-inch motorsport slick tires | |
Спирачки | Front | Six-piston racing calipers, racing pads |
Rear | Four-piston racing calipers, racing pads |