„Автомобил на годината“ Германия 2022: Hyundai IONIQ 5 печели в категория „Нова енергия“
• IONIQ 5 на Hyundai получи наградата „Автомобил на годината“ Германия за 2022 г. в категория „Нова енергия“
• Успехът осигурява на IONIQ 5 място в големия финал на „Автомобил на годината“ Германия за 2022 г
• Hyundai IONIQ 5 преобладава над iX на BMW и EQS на Mercedes-Benz
Свеж на пазара и вече истински победител: IONIQ 5 на Hyundai Motor спечели наградата „Автомобил на годината“ Германия за (GCOTY) за 2022 г. в категорията „Нова енергия“. Като победител в класа, напълно електрическият IONIQ 5 ще участва във финалния кръг на GCOTY.
IONIQ 5 ще се състезава срещу победителите в категориите „Компактни“, „Премиум“, „Луксозни“ и „Спортни“. Общият победител ще бъде обявен на 25 ноември 2021 г. На наградите GCOTY, международно жури от 20 автомобилни журналисти тества и оценява най-важните нови автомобили за годината.
„IONIQ 5 е началото на новата ера на Hyundai, тъй като преоткрива нашите корени чрез реинтерпретация на ДНК на първия Hyundai – Pony – за да проектира нашата марка в бъдещето“, казва Люк Донкерволке, главен креативен директор в Hyundai Motor Group. „Това е първата кола, проектирана отвътре навън, станала възможна от иновативната нова специализирана глобална електрическа модулна платформа (E-GMP). Наградата „Нова енергия“ на IONIQ 5 доказва, че Hyundai произвежда модели, които се грижат за клиентите през всички фази на тяхното електрическо пътуване.
Цялостният пакет на IONIQ 5 не само убеди журито за Автомобил на годината в Германия, където надделя над конкуренти като BMW iX и Mercedes-Benz EQS, освен това е много популярен сред клиентите. През октомври се очаква моделът да постигне най-много регистрации за един месец от лансирането му в Германия.
IONIQ 5: нова ера на електрическа мобилност
IONIQ 5 е първият модел на новата марка IONIQ на Hyundai, посветен на електромобилите. Той е базиран на глобалната електрическа модулна платформа (E-GMP), разработена от Hyundai Motor Group специално за електрически автомобили. E-GMP позволява на IONIQ 5 да има уникални пропорции върху изключително удължено междуосие.
Клиентите на IONIQ 5 могат да избират между два размера батерии – 58 кВч и 72,6 кВч – и задвижване на всички колела Hyundai HTRAC или задвижване на задните колела. В зависимост от конфигурацията, моделът постига системна мощност до 305 к.с. и предлага максимален пробег на шофиране до 481 километра с едно зареждане, съгласно стандарта WLTP.
Уникална за сегмента е 800-волтовата технология на BEV, която позволява и на двете опции за батерии да се зареждат от 10 до 80 процента от капацитета си в рамките на 18 минути на ултра-бързи зарядни станции. В допълнение, функцията Vehicle-to-Load (V2L) на модела гарантира, че клиентите могат свободно да използват или зареждат външни електроуреди, като лаптопи или електрически тротинетки.
„IONIQ 5, който напредва във финалния кръг на „Автомобил на годината“ Германия за 2022 г след като си осигури победа в категорията „Нова енергия“, доказва, че нашият напълно електрически CUV от среден клас е лидер на европейския автомобилен пазар“, казва Андреас-Кристоф Хофман, маркетинг вицепрезидент в Hyundai Motor Europe. „IONIQ 5 е съществена част от нашата стратегия за електрификация. Този допълнителен успех подчертава силата на нашата компания в мобилността с нулеви емисии."
Наградата GCOTY се присъединява към други отличия за IONIQ 5
Поредната награда на IONIQ 5 следва много други отличия в цяла Европа.
През юли Auto Express обяви модела за „Автомобил на годината“, заявявайки: „IONIQ 5 предоставя стил, качество и привлекателност за водача“. Изданието в Обединеното кралство също така награди IONIQ 5 с награди в категориите „Фирмен автомобил от среден клас“, „Премиум електрически автомобил“ и „Награда за дизайн“.
Междувременно IONIQ 5 беше обявен за „Най-добър фирмен автомобил“ и „Най-добър семеен електрически автомобил“ на наградите за най-добър автомобил на Carbuyer за 2022 г. Освен това, на наградите News UK Motor Awards 2021, IONIQ 5 спечели и титли „Най-добре проектиран автомобил на годината“ и „Моторна иновация на годината“.